Színháztudományi Szemle 30-31
TARTALOMJEGYZÉK
TARTALOMJEGYZÉK
TARTALOMJEGYZÉK
TARTALOMJEGYZÉK
Imre László: Az irodalomalapítás műfaji hierarchiája és Vörösmarty pályakezdése (21. oldal)
Szegedy-Maszák Mihály: Vörösmarty és a romantikus töredék (31. oldal)
Rohonyi Zoltán: Szimbólum, allegória és a korai Vörösmarty (39. oldal)
Eisemann György: A nyelv, a halál és a leányka. Vörösmarty Mihály: Csák (57. oldal)
Z. Kovács Zoltán: Rom, romantika, romantikus irónia. A Rom és a Gondolatok a könyvtárban (olvasásának) romantikusságáról (65. oldal)
Zentai Mária: Az íbisz legfeketébb tolla. A nyelv hitelvesztésének nyomai Vörösmarty költészetében (73. oldal)
Szörényi László: A magyar „dolce stil nuovo" (89. oldal)
Dávidházi Péter: A nemzet mint res ficta et picta keletkezéséhez„Párducos Árpád" és „eleink" útja a költészettől a történetírásig (95. oldal)
Borbély Szilárd: Horvát István és Vörösmarty Mihály: történeti és irodalmi fikció találkozása (111. oldal)
Tóth Orsolya: „Titokszerű kölcsönhatás". Toldy, Vörösmarty és a magnetizmus (129. oldal)
Szajbély Mihály: Tájélmény és eposzi invokáció avagy kis útikalauz a Völgység tündér országába és a Sár róna vidékére (139. oldal)
Kappanyos András: Az avantgárd Vörösmarty (149. oldal)
S. Varga Pál: „...a kozmopolitizmusnak szükségképpen patriotizmusnak kell lennie..." Egy elfeledett diskurzus és Vörösmarty Gondolatok a könyvtárban című verse (159. oldal)
Gere Zsolt: „Meglehet, köztársasága volnánk angyali lényeknek" Vörösmarty történetfilozófiai felfogásának néhány jellemzőjéről (171.oldal)
Milbacher Róbert: Az Előszó filológiájának bizonytalanságairól (179. oldal)
Nagy Imre: Palástra varrt betűk. A' bujdosók című dráma mint palimpszeszt (195. oldal)
IMPRESSZUM
2001.
TARTALOMJEGYZÉK
Egy mondat (5. oldal)
Tárgyi és szellemi emlékezet
P. Müller Péter: Színház és (intézményes) emlékezet (9. oldal)
Galgovics Tamás: Digitális színháztörténet (19. oldal)
Molnár Klára: A színházművészet dokumentálásának új lehetőségei (29. oldal)
Szúdy Eszter: Táncemlékek gyűjteménye (39. oldal)
Sipőcz Mariann: A színészalbumok mint színháztörténeti források (47. oldal)
Struktúrák és életutak emlékezete
Rajnai Edit: Színikerületek (69. oldal)
Papp Eszter: Báb, ember és emlékezet (89. oldal)
Szabó István: Színészéletutak (101. oldal)
Műfajok emlékezete
Tompa Andrea: Egy sebtében kipingált világ (125. oldal)
Lakos Anna: Az új cirkusz felé (155. oldal)
Szilágyi Mária: A 90-es évek német drámája (171. oldal)
A tanulmányok szerzői (193. oldal)
IMPRESSZUM
ISSN 0133-9907
2002.
TARTALOMJEGYZÉK
P. Müller Péter: Így (is) kezdődött (7. oldal)
Kékesi Kun Árpád: A színházi realizmus paradigmájának kialakulása(11. oldal)
Galgóczi Krisztina: A testbe zárt szavak - Mítosz, trauma és terápia Ibsen Hedda Gabierében (29. oldal)
Szalczer Eszter: A természet álomjátéka: Látásmódok és a színház újradefiniálása August Strindbergnél (ford. Galgóczi Krisztina) (69. oldal)
Salamensky, S. I.: Oscar Wilde re-prezentációja: Wilde perei: A nagy szemérmetlenség és a dokumentatív látványosság (ford. Varga Enikő) (93. oldal)
Tompa Andrea: Az orosz századelő művészete és a teatralitás (113. oldal)
H. Végh Katalin: Egy elfeledett színházteória az orosz századfordulóról (151. oldal)
Leonyid Nyikolajevics Andrejev: Levelek a színházról. I—II. levél (ford. H. Végh Katalin) (163. oldal)
Nánay Fanni: A próféták és követőik (185. oldal)
Gajdó Tamás: Molnár Ferenc dramaturgiája és előzményei (209. oldal)
Rosner Krisztina: Színészképzési módszerek a századforduló évtizedeiben (249. oldal)
A kötet szerzői (267. oldal)
IMPRESSZUM
ISSN 0133-9907
2004.